Handelsbetingelser

Handelsbetingelser – Generelle oplysninger

Enkeltmandsvirksomhed

Adlon3 /v Frederik Møller Nielsen
CVR-nr.: 29351325
Emdrup Banke 87, 2100 København Ø
Mailadresse: info@adlon3.dk
Telefonnummer: 26 28 14 60

1. Personlige oplysninger / persondatapolitik
Første gang du køber en vare hos Adlon3.dk, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger vi registrerer, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi foretager registrering og videregivelse af dine personoplysninger som er nødvendige og med det formål at kunne levere varen til dig.
Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor. Der registreres ikke andre personfølsomme oplysninger.
Personoplysningerne registreres hos Adlon3/v Frederik Møller Nielsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på adlon3.dk er Adlon3/v Frederik Møller Nielsen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@adlon3.dk

2. Bestilling af varer
Varer kan købes på Adlon3.dk. Erhvervsdrivende kan også henvende sig pr E-mail. Ved afslutning af varebestilling får du automatisk en e-mail kvittering/ bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og evt. printer den ud.

3. Priser
Alle priser på Adlon3.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms, told og betalingskortgebyrer. Forsendelse følger Post Danmarks priser for pakkeforsendelser og viderefaktureres direkte til kunden.

4. Betalingsbetingelser
Betaling for bestilte varer kan ske lige nu via netbank, Paypal eller betaling via faktura
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

5. Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail.

6. Ændring af ordre
Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at skrive en e-mail til Adlon3.dk. Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt. Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages fortrydelsesret.

7. Garanti, risikoovergang og reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Medmindre bedre vilkår er anført ud for den enkelte vare, giver vi efter købeloven en reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Når du vil reklamere over et produkt, skal du skrive en E-mail til Adlon3.dk. Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med dit returvareordrenummer og adressen, hvortil du skal sende varen. Returvareordrenummeret skal du skrive på pakkens fragtemballage, da det gør ekspeditionstiden hurtigere. Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er til stede.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Adlon3
Vallekildevej 92
2700 Brønshøj

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

8. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Hvis du fortryder dit køb skal du sende en mail til info@Adlon3.com
Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske ved at give os besked senest 30 dage efter, at du modtog varen. Hvis den 30. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 30 dage på den efterfølgende hverdag. Du kan sende en mail til info@adlon3.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Hvis vi modtager din e-mail inden for tidsfristen, og du returnerer varen senest 30 dage efter du har givet os besked om din fortrydelse, så er din fortrydelse inden for tidsfristen.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Varens handelsmæssige værdi må ikke forringes hvis du vil være sikker på at få det fulde beløb retur. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så kan du risikere at miste din fortrydelsesret. Dette gælder også såfremt originalemballagen er bortkommet. Ved returnering, genplaceres varen således i producentens salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.
Hvis at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor. Specialfremstillede varer kan ikke sendes retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Adlon3
Vallekildevej 92
2700 Brønshøj

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

9. Forsendelse og levering
Varer fra Adlon3 sendes med en leveringstid på ca. 7 dage. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis vi ikke kan leve op til ovenstående. Vores leverancer sker i samarbejde med anerkendte transportører og servicepartnere. Leveringsomkostningerne beregnes afhængig af antallet af varer, deres vægt og størrelse. Du vil altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.
Varen bliver sendt med Postnord , Gls, Dao, Der er fri fragt hvis du handler for mere end 600kr

Prisen vil fremgå, nå landet er valgt. Danmark 80 kr, hvis der ikke er fri fragt. Sverige og Tyskland 190kr i fragt.

11. Varemodtagelse
Når du modtager dine varer, bedes du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på defekt, bedes du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Som udgangspunkt bør du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte. Kontakt Adlon3.dk og meddel, at du har afvist varen. Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til Adlon3.dk. Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. e-mail straks efter modtagelse.

12. Fragt- / leveringsomkostninger
Fragtpriserne er inkl. transportforsikring i Danmark.

13. Transportskader
Alle transportskader bedes meddeles inden for 4. arbejdsdage

14. Erhvervskunder – B2B (Business to Business)
Der er ingen returret eller fortrydelsesret medmindre andet er skriftligt aftalt.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Frederik Møller Nielsen: info@adlon3.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22-5-18

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Adlon3
Vallekildevej 92
2700 Brønshøj

E-mail: info@adlon3.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Adlon3TraeBrun